/ STARTUP / Startup: Cum Estimezi Cheltuielile In Planul Tau De Afaceri

Startup: Cum Estimezi Cheltuielile In Planul Tau De Afaceri

Business Days
Cum estimezi cheltuielile in planut de afaceri
admin on 28.07.2014 - 08:04 in STARTUP

 Disponibilitatea ta ca antreprenor de a investi in afacere, dincolo de capacitatea ta financiara, dovedeste angajamentul tau fata de afacerea pe care vrei sa o pornesti si gradul de incredere in succesul pe care ti-l doresti.

Este foarte important ca inca de la momentul in care pregatesti inceperea afacerii sa:

. identifici cat mai complet categoriile de cheltuieli pe care le presupune operarea ei;

. estimezi cat mai exact cuantumul acestora pentru fiecare etapa: luna, trimestru, semestru, an (tinand cont si de periodicitatea scadentelor acestora).

Dupa ce ai trecut in revista care sunt produsele/serviciile pe care le oferi pe piata si segmentul de piata caruia te adresezi, trebuie sa definesti care sunt resursele materiale si umane, precum si cuantumul cheltuielilor asociate acestora, cheltuieli ce trebuie sustinute pentru a crea produsele sau a presta serviciile ce fac obiectul de activitate al companiei tale, mai exact volumul resurselor financiare ce urmeaza a fi alocate.

Natura/structura cheltuielilor depinde de obiectul de activitate al companiei, precum si de natura aportului pe care tu ca actionar il pui la dispozitia companiei.

In general costurile de inceput sunt mai mari pentru ca ele includ si cheltuielile de inregistrare a companiei si consultanta juridica aferenta.

 Principalele categorii de cheltuieli, pe care le regasesti in majoritatea tipurilor de companii sunt:

. Costul de achizitie sau chiria pentru spatiul/spatiile in care functioneaza compania.

Poate fi o singura locatie sau mai multe (de exemplu: o locatie principala unde se afla sediul social al firmei si mai multe puncte de lucru).

Cheltuiala cu chiria se va reflecta in functie de cum este stipulat in contractul de inchiriere: lunar/ trimestrial/ semestrial/ anual/ in avans etc.

. In cazul in care compania ta are un spatiu propriu, vei avea cheltuieli cu impozitul pe proprietate (semestrial sau anual). Lunar, valoarea proprietatii va trebui amortizata pentru includerea in cheltuieli a cotei de amortizare, functie de natura proprietatii.

. De asemenea, aceasta proprietate reprezinta capital investit de tine in companie. Capitalul pe care l-ai investit va trebui sa fie remunerat prin dividende la momentul cand compania va intra pe profit. Ar fi incorect sa consideri capitalul investit ca fiind nepurtator de costuri. Costul aferent capitalului investit in companie sunt dividendele pe care tu ca actionar le asteapti.

. Costul resurselor cu forta de munca, cheltuiala ce va avea o frecventa lunara.

Trebuie sa iei in calcul atat cuantumul salariilor, functie de numarul angajatilor si renumerarea fiecaruia, precum si contributiile legale pe care trebuie sa le platesti ca angajator pentru salariatii companiei.

. Cheltuieli de marketing pentru promovarea companiei / produselor / serviciilor prestate etc.

. Cheltuieli periodice pentru studii de piata spre a avea in permanenta o imagine actualizata a competitiei si a pozitiei companiei tale pe piata.

Astfel vei stii, la un anumit moment in timp, care sunt oportunitatile ce le ofera piata in domeniul in care activezi si vei putea identifica punctele slabe ce trebuie sa le imbunatatesti in vederea mentinerii sau cresterii cotei de piata pe care ai castigat-o. In permanenta trebuie sa-ti monitorizezi competitia, la fel cum si aceasta o face, pentru a fi pregatit in cazul in care competitorii tai implementeaza noi strategii de piata.

. Cheltuieli cu consultanta juridica,

. Cheltuieli cu firma de contabilitate

Majoritatea companiilor mici si mijlocii nu au propriul lor departament de contabilitate. Aceasta activitate au externalizat-o si in acest scop colaboreaza cu o firma cu expertiza in domeniu.

. Cheltuieli cu achizitionarea mijloacelor de productie/logistica (mobilier, calculatoare, imprimante, scaner, telefoane, fax etc)

Trebuie sa evaluezi cat este investitia minima pentru inceperea activitatii si lunar cheltuiala cu amortizarea aferenta acestora.

. Cheltuieli aferente materialelor consumabile (rechizite, tipizate etc)

. Cheltuieli cu materii prime si materiale in cazul activitatilor productive sau a serviciilor care presupun astfel de consumuri.

. Cheltuieli cu utilitatile atat cele tehnologice, cat si cele uzuale, ambientale: curent electric, gaz metan / caldura, apa curenta, colectare gunoi etc.

. Cheltuieli cu serviciile de telefonie fixa, mobile, date etc

. Cheltuieli cu politele de asigurare

. Cheltuieli cu diverse abonamente cum ar fi: presa, publicatii legislative si de specialitate,

. Cheltuieli de protocol;

. Cheltuieli de logistica, transport, depozitare.

Estimarea cuantumului tuturor acestor categorii de cheltuieli trebuie sa se faca pe o perioada de minimum doi – trei ani, interval de timp necesar intrarii pe profit al companiei.

Dupa ce compania va incepe sa genereze profit si va avea un istoric va putea sa apeleze la o finantare bancara. In functie de scopul pentru care este solicitata finantarea bancara, aceasta poate fi acordata pe termen scurt, mediu sau lung.

In general, un credit pe termen scurt se acorda pentru acoperirea deficitelor de cash-flow (capital de lucru). Chiar daca firma ta va intra pe profit, iar incasarea creantelor/clientilor va fi strict monitorizata exista totusi posibilitatea ca in activitatea curenta sa inregistrezi, la un anumit moment, deficit de cash flow.

De asemenea, orice etapa de dezvoltare a afacerii presupune necesar de resurse pentru investitii.

Spre exemplu, investitiile in mijloace de productie presupun pe langa investitia in sine si necesar de resurse pentru acoperirea cresterii costurilor operationale aferente cresterii capacitatilor de productie ca efect al investitiei.

Creditul pe termen mediu sau lung in completarea surselor proprii ale companiei poate fi o sursa de finantare pentru acoperirea acestor nevoi.

Trebuie sa gandesti de la inceput pasii privind dezvoltarea companiei si resursele de care ai nevoie pentru etapele de crestere/dezvoltare. In acest sens, planul de startup este in instrument until in strategia pe termen mediu si lung a unei companii. Altfel spus, in companie trebuie sa existe predictibilitate atat in ceea ce priveste directia spre care doresti sa te indrepti in dezvoltarea campaniei, dar si a resurselor financiare de care ai nevoie pentru a atinge tintele pe care ti le-ai propus.

Poate consideri ca este aproape imposibil sa faci un astfel de plan de afaceri datorita instabilitatii pietei in general. In mare masura ai dreptate, dar trebuie sa analizezi cu multa atentie acele elemente importante si definitorii ale afacerii, elemente pe care le cunosti si care sunt cuantificabile. Pornind de la aceste elemente trebuie sa-ti stabilesti niste borne in evolutia companiei si a profitabilitatii ei.

Periodic, cel putin trimestrial, trebuie sa faci analiza realizarilor versus planul de afaceri, sa analizezi cauzele abaterilor, iar in final sa corectezi fie modul de operare pentru a-ti atinge obiectivele, fie sa actualizezi planul de afaceri, daca abaterile s-au produs din motive independente de tine si pe care nu le poti anticipa (spre exemplu modificari legislative etc.).

Pornind de la aceste idei simple poti sa iti structurezi propriile nevoi pentru estimarea cheltuielilor. Nu poti atinge o tinta fara sa o vezi! De aceea cnsidem necesar sa iti poti defini un plan, sa estimezi veniturile si cheltuielile si sa iei masuri as cu pas.

Daca dorsti sa printezi acest material, il regasesti atasat: Worksheet Startup Cum Poti Sa Estimezi Chetuielile Pentru Planul Tau De Afaceri

Pentru succesul tau,

Echipa ActiveIncome

www.activeincome.ro

0 POST COMMENT

Send Us A Message Here

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>